top of page

Education Based Marketing - מה זה ולמה זה טוב?

שלום לעוקבים הנאמנים שלנו. אחרי החגים שמייח! אין מאושרת ממני להיות כבר אחרי ערפול החושים של אינסוף ארוחות חג ורבעושים ארוכים כארוך הגלות. עוד שישבת אחרונים ואפשר לחזור לעבוד. וכשאני אומרת "לעבוד", כמובן שאני מתכוונת לבהיה בפייסבוק וטיפוח של פחד קיומי מפתיחה של תיבת המייל העסקי שלך. אני עושה את זה כמו שתולשים פלסטר - בחמש וחצי בבוקר, אחרי המדיטציה ולפני שהילדים מתעוררים. איכשהו החושך גורם לזה להיות פחות מאיים..

אבל מספיק עלי. מה אתכם? הסרתם כבר את האבק והגלגלים מתחילים להסתובב? אז הנה אנחנו כאן כדי להוסיף קצת מוג'ו למוג'ו שלכם עם משהו שעוד לא חשבתם עליו בצורה מסודרת - אסטרטגיית שיווק מבוססת חינוך לעסק המהממממם שלכם.


מה חינוך ושיווק?

מי שמכיר אותי יודע שאני טוענת שחינוך מכיל בתוכו תהליכי שיווק. שיווק בהגדרה הוא יצירת קשר בין צורך לפתרון. חינוך במיטבו הוא תהליך של הובלת תלמיד מנקודה א' לב' באמצעות מתן מענה לצרכים שלו. תעשו לבד את המתמטיקה.

...בכולופן, כמו כל דבר גאוני, מדובר באריזה חדשה ומסודרת למשהו שאתם כבר מכירים ואולי אפילו עושים - שיווק תוכן. באזורים המתקדמים ביותר של אסטרטגיות שיווק, במיוחד באונליין, שם התוכן הוא המלך כידוע, התחילו להבין שחתולים מנגנים וטבחים מחייכים (לא מכירים עדיין את בוראק אוזדמיר?? אתם חייבים. זה היסטרי) זה נייס טו האב, אבל לא מספיק כדי באמת ליצור קשר בין הלקוחות למוצר. זה טוב ללייקים ולנראות, אבל לא מתחרה בצורה אפקטיבית מספיק על תשומת הלב של קהל היעד ולא מביא אותו באמת לקנות באחוזים גדולים. אז מה כן אתם שואלים? ובכן, מתברר שבסופו של דבר צריך לתת ערך, גם בתוכן. ומהו תוכן שנותן ערך? כאן זה נהיה מעניין. תוכן שנותן ערך הוא תוכן שלומדים ממנו משהו. ידע בעל ערך, שימושי ואינפורמטיבי שגורם לקהל היעד שלנו לזכור את המותג, השירות או המוצר שלנו מבלי להשקיע בשטיפת מוח, שכמה שהיא יעילה - היא יקרה מאוד. יקרה ברמות של כלה. וגם זה לא מוסרי כל כך וזה (לא שזה עצר פעם מישהו מלשדר בלופ את הפרסומת בערוצים המסחריים). אז נשאר עם זה ששטיפת מוח זה יקר רצח ונמשיך.

כלומר - כדי למשוך לקוחות משלמים חשוב שנספק להם ככלי שיווקי תוכן בעל ערך, חדש, אינפורמטיבי, שבאמת יעזור להם בהקשר של מה שאנחנו רוצים למכור כמובן. אז זה מסביר את פריחת ספרי האמזון, הקורסים אונליין וסרטוני ההדרכה ביוטיוב. כולם מתייחסים לבעיה מסויימת שנפוצה אצל קהל היעד. התוכן הזה כמובן חינמי ונגיש. סוג של חינמי בכל אופן, כי הם כן משלמים במידע על התוכן. כתובת מייל, למשל, והנה ליד בא אל העולם. כל זה מבלי לנהל שיחת מכירות אחת


כמה זה דומה לחינוך?

ובכן, זה דומה מאוד, כי כדי לגרום לתלמיד להישאר מעוניין בתוך עולם אינסוף הגירויים של היום, חייבים לתת לו ערך בכל שיעור. מורים חייבים לתת מגוון של אפשרויות ולהתאים את הלמידה ליכולת של התלמיד וסגנון הלמידה שלו בכל זמן נתון כדי לוודא שהוא ימשיך ללכת בדרך אל המטרות שהוא אמור להגיע אליהן. יש המון טכנולוגיות חדשות שעוזרות לעשות את זה, וגם המון שיטות ותיקות שעובדות מצוין והיום גם קל יותר ליישם אותן בזכות הטכנולוגיה.

אוקי, אז נסכם עד כאן: שיווק מבוסס חינוך הוא תהליך שבו יוצרים פדגוגיה שלמה (ככה קוראים בחינוך לתהליך של הובלת התלמיד מנקודה א' ל-ב', ובמקרה שלנו - מהמקום שבו הוא נמצא - עד להבנה שהמוצר\שירות שלנו הוא הפתרון לבעיה שלו), כדי לתרגם את קהל המטרה שלנו ללידים, ואת הלידים - לחברים פעילים בקהילה של המותג, ואת החברים הפעילים - ללקוחות חוזרים וממליצים. בשביל שזה יקרה, לא מספיק לעשות קורס כי כולם עושים, או לשווק סדנא. דברים צריכים להיות מגובשים וקוהרנטיים, כדי להכניס את קהל המטרה שלנו לעולם שלם של אפשרויות שמבוסס על מה שיש לנו למכור לו.


מי שרוצה לגדול - חייב אסטרטגיה מבוססת חינוך

ברגע שאנחנו פונים לקהל מטרה שאין לנו קשר ישיר איתו, ואין לנו היכרות מוקדמת ויחסי אמון איתו - חייבים ליצור קשר ואמון בלי היכרות ישירה. כלומר, יש צורך להוביל אדם שיש לו צורך במה שיש לנו להציע לו, לצעוד אל הפתרון שאנחנו מציעים לו. כבר ברור שצריך לעשות את זה באמצעות תוכן. אם השתכנענו שהדרך לעשות זאת היא באמצעות תוכן איכותי שבעצמו כבר מספק מענה לצרכים, יש צורך בבניית אסטרטגיה שיווקית מלאה שמבוססת על ידע קיים על הובלת אנשים ללמידה - שיווק מבוסס חינוך. כדי לעשות זאת צריך להבין מהן השיטות הנכונות להעברת הידע - ספר? קורס אונליין? מיטאפ? קהילת פייסבוק? חשבון אינסטגרם? כשיש תפיסת עולם חינוכית סדורה, הכל נופל למקום הנכון.


מהן מטרות שיווק התוכן שלנו מבחינה חינוכית?

כמובן שהמטרה הסופית היא ליצור זרימה של כסף בתמורה לפתרון בעיות ומענה לצרכים, אבל כדי שזה יקרה, קודם כל צריך לספק חיבור רגשי של הצרכן עם המוצר או השירות. יש צורך בסיפור אותנטי ואמיתי שיאפשר את החיבור הזה. בדרך, קהל המטרה גם ילמד עליך ומה שיש לך להציע. זה מאפשר גם לבסס סמכות מקצועית ולהראות את היכולות המקצועיות שלך. זו המטרה השניה של האסטרטגיה השיווקית שמבוססת על חינוך. מכאן גם נובע שגם לך, כמו לכל מורה - אין לך ברירה אלא לבסס אמון עם התלמידים שלך. אחרת הם לא ילכו אחריך לשום מקום. האמון נובע מההבנה שיש לך ידע שימושי ויכולת לחלוק אותו.


מה עוד חשוב לעשות כשבונים תהליך שיוק מבוסס חינוך?

- לא ללחוץ על מכירה. זו לא המטרה כאן. המטרה היא לאפשר לתלמידים/לקוחות למצוא את הדרך שלהם בתוך העולם שיצרת עבורם - מגרש משחקים שמתאים בדיוק לשלב ההתפתחותי שבו הם נמצאים ובו אפשרויות רבות ומושכות למציאת פתרונות לצרכים הנוכחיים שלהם, וגם לכמה צרכים עתידיים. זה מאפשר לתלמידים להרגיש בטוחים ולהינות מהאינטראקציה איתך. זה קצת כמו ההבדל בין להיות בכיתה בשיעור חובה לבין להיות בחוג ממש כיפי או בכנס של התחביב שלך (נגיד אוריגמי, או גלישת גלים.. ווטאבר).

- אז מה כן? לגדל רשימת דיוור משובחת של עוקבים נאמנים שגם משתפים הלאה את החומרים שלך. זה הסוד של שיווק התוכן בכלל, ושל זה מבוסס החינוך בכלל. זה יוצר אדוות מתרחבות של קונים פוטנציאליים שאפילו עוד לא חושבים על רכישה.


אפשר גם לחשוב על זה ככה: שיווק מבוסס תוכן הוא מכונת לידים

ביצירה של תוכן חינוכי שזמין לכולם, בכל זמן ובכל מקום, תהיה לך מכונה שמושכת לידים כל הזמן, מכל מקום ובונה מודעות למותג שלך, כל הזמן. יצירת משפך המרה של לידים למכירות קלה בהרבה כשיש קהל שמחבב, מכבד ולומד ממך מידע בעל ערך. הרי זו תמיד המטרה - לשפר את החיים של הלקוחות שלך. שיווק מבוסס חינוך מאפשר לך לחבר את הצורך לפתרון דרך אמון והערכה הדדית. שוס!




27 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page